– Heran osalta tavoitteenamme oli luoda maailman loistokkain moottoripyörä. Siinä on ensimmäisenä maailmassa V8-akkuarkkitehtuuri, äärimmäisen voimakas, mutta hienostunut E-Twin-moottori ja 66 tuuman, 1652 millimetrin akseliväli, joten Hera valtaa tilan omassa luokassaan, totesi Curtissin pääjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Matt Chambers puhuessaan Montereyssä.

Curtissin design-johtaja Jordan Cornillen mukaan Hera on saanut inspiraationsa Glenn Curtissin vuoden 1907 V8-moottorisesta nopeusennätyspyörästä. Kyseisellä pyörällä Glenn Curtiss hankki itselleen "Maailman nopein mies" -tittelin, kun hän tammikuun 23:nä vuonna 1907 ajoi Ormond Beachillä Floridassa 136,3 mailin, 219,3 kilometrin tuntinopeutta.

Hera tekee kunniaa ikoniselle vuosimallin 1907 Curtiss V8 -moottoripyörälle: se on ikäänkuin pyörän uudelleenkuvitelma sähköisenä versiona kahdeksalla korkeatiheyksisellä litium-ioni-"akkusylinterillä" varustettuna.

Heralle luvataan korkeampi huippunopeus kuin ennätyksiä rikkoneelle esi-isälleen, mutta paljon loisteliaammassa pakkauksessa. Heran pitkä akseliväli ja mataluus antavat sille klassisen ulkonäön, joka viittaa amerikkalaisen moottoripyöräilyn kulta-aikaan, todetaan Curtiss Motorcyclen tiedotteessa.

Hera tulee myyntiin vuoden 2020 mittaan. Teho- ja hintatietoja kuten muitakaan yksityiskohtia ei ole vielä ilmoitettu.

Lisätietoja valmistajan sivuilta täältä.

Glenn Curtiss

Maailman nopein mies Glenn Curtiss vuonna 1907 V8-moottoripyörineen. Pyörä on myös Heran esikuva.