Pienillä erikoismoottoripyörien valmistajilla näyttää riittävän uskoa omaan tulevaisuuteensa. Esimerkiksi Italiassa vähän isommatkin valmistajat ovat olleet ongelmissa ja ajautuneet vielä suurempien syliin, kuten esimerkiksi Ducati Audin huomaan.

Mallin 24 on suunnitellut ja kehittänyt Paul Sleeman, Hesketh Motorcylesin nykyinen omistaja ja pääinsinööri. Pyörässä käytetään moderneja huippukomponentteja, ja jokainen yksityiskohta on suunniteltu huolella. Ajatuksena on ollut tuottaa moderni tulkinta siitä, millainen Heskethin pitäisi olla tämän päivän markkinoilla.

Pyörän sydämenä sykkii amerikkalainen ilmajäähdytteinen S&S:n valmistama 1950 cm3 V-2-moottori, josta lähtee vääntöä vahvasti, 195 Nm. Tehoa koneessa on 125 hevosvoimaa. Sama moottori on amerikkalaisten custom-rakentajien suosiossa ja pyörittää myös brittiläisen autonvalmistajan Morganin kolmipyöräisiä.

Hesketh 24 on koottu laatukomponenteista perinteisesti käsityönä.

Muutenkin pyörässä on käytetty laatukomponentteja. Siinä on Öhlinsin vaimennus- ja jousituselementit sekä Beringerin jarrut. Mainitsemisen arvoista on, että italialaisesta nappanahasta tehdyn istuimen on valmistanut muun muassa McLarenille istuimet tekevä d:class automotive. Tavoitteena on ollut tuoda käsintehtyyn pyörään ripaus ylellisyyttä ja jopa snobismia.

Pyörän väritys pohjaa James Huntin F1-autoon, ja sen on suunnitellut brittiläinen Tommy Hill, joka on ajanut kilpaa moottoripyörällä menestyksekkäästi.

Koska pyörää rakennetaan vain 24 kappaleen rajoitettu sarja, on hintakin sen mukainen. Englannissa siitä joutuu pulittamaan 35 000 puntaa, 43 000 euroa. Ja meillehän siihen päälle tulee vielä rahti, mp-vero, tulli ja alv päälle.

Pyöristä 11 on jo myyty, joten jos aikoo päästä tuoreen Hesketh 24:n omistajaksi, kannattaa pitää kiirettä. Lisätietoa valmistajan kotisivulta.