Harley-Davidsonin Andy Benka kertoi merkin satsauksista tulevaisuuteen ja uuden tuotteen esitteli Vice President of Product Planning and Portfolio, Marc McAllister.

Livewiren lisäksi Harleyn tuoteportfolioon tulee McAllisterin mukaan kuulumaan kokonainen sähkömoottoristen laitteiden tuoteperhe niinkin pian kuin vuonna 2022.

Harley-Davidson Livewiren tuotantoversio EICMA:ssa, Milanossa.

Marc McAllister ja Harley-Davidson Livewire.

Livewiren tuotantomalli perustuu konseptista saatuihin kokemuksiin, ja mikäli olet utelias tietämään, onko tulevan valmiin pyörän ääni sähköistä vinkunaa, kuten konseptissa, niin vastaus on kyllä. Ääni on osa Harley-Davidsonia. Äänen korkeus muuttuu vauhdin mukaan.

Vaikka pyörän sähkömoottorista ja sen tehosta ei vielä kerrota, niin kuten sähkömoottoripyörälle sopiikin, sille luvataan räväkkää vääntöä sekä tiukkaa kiihtyvyyttä "tyhjäkäynnistä" lähtien. Pyörään ei myöskään ole luvassa kytkintä tai vaihteistoa. Moottori on sijoitettu alas rungosssa - sillä haetaan pyörälle matalaa painopistettä.

Harley-Davidson Livewiren tuotantoversio EICMA:ssa, Milanossa.

Harley-Davidson Livewiren tuotantoversio EICMA:ssa, Milanossa.

Kuten Harleyssä aina, moottori on visuaalisen ilmeen keskipiste. Niin Livewiressäkin.

Pyörässä on kevyt alumiinirunko ja voimalinja osana kantavaa rakennetta.

Harley-Davidson Livewiren tuotantoversio EICMA:ssa, Milanossa.

Harley-Davidson Livewiren tuotantoversio EICMA:ssa, Milanossa.

H-D luottaa merkkivalmistajiin pyörän osissa, sillä jarrut ovat Brembon ja alusta on Showan käsialaa ja täysin säädettävä. Takana on Showa BFRC-lite (Balanced Free Rear Cushion-lite) mono-vaimennin ja edessä Showa SFF-BP (Separate Function Fork-Big Piston) haarukka edessä, joka on balansoitu sopimaan takavaimentimeen.

Jarruina on edessä Brembon Monoblockit kahdella 300 mm:n levyllä. Pyörässä on ABS ja sutimisenesto.

Harley-Davidson Livewiren tuotantoversio EICMA:ssa, Milanossa.

Harley-Davidson Livewiren tuotantoversio EICMA:ssa, Milanossa.

Ajotapavalintoja on kaikkiaan seitsemän, joista kolme on kuljettajan määriteltävissä.

Renkaina on edessä 120 mm ja takana 180 mm Michelin Schorcherit.

Kallisteltava 5 tuuman väri-tft-näyttö kruunaa kaiken. Mukaan pakettiin kuuluu myös Applen CarPlay-tuki ja Bluetooth.

Harley-Davidson Livewiren tuotantoversio EICMA:ssa, Milanossa.

Harley-Davidson Livewiren tuotantoversio EICMA:ssa, Milanossa.

Pyörän akkujen lataus voidaan suorittaa Level1 eli kotiverkosta virtansa ottavan laturin avulla. Pyörälle on ensi vaiheessa tulossa maailmanlaajuisesti 250 jälleenmyyjää, ja heidän myymälöissään lataus voidaan suorittaa myös markkinasta riippuen nopeamman Level2 tai Level3 laturin avulla.

Tammikuussa on siis sitten luvassa lisää teknisiä ja hintatietoja. 

Harley-Davidson Livewiren tuotantoversio EICMA:ssa, Milanossa.

Harley-Davidson Livewiren takalokasuoja on kiinni swingissä ja liikkuu samassa tahdissa kuin takapyörä. Käytännössä se melkein häviää näkyvistä ajossa.

Harley-Davidson Livewiren tuotantoversio EICMA:ssa, Milanossa.

Ai että oliko lehdistö kiinnostunut Harley-Davidson Livewiren julkistuksesta? No oli varmasti!

Harley-Davidson Livewiren tuotantoversio EICMA:ssa, Milanossa.

Lisää pressiväkeä.