Norton Superlight on varustettu samalla 650-kuutioisella kaksisylinterisellä moottorilla kuin kaksi tuoretta Atlas-mallia, mutta Norton on kutitellut siitä reippaasti lisää tehoa. Kun Atlasten teho on 84 hv  ja vääntö 64 Nm, niin Superlightin teho on 105 hv / 78 kW ja vääntö 75 Nm.

Superlightissa on hiilikuituiset katteet ja vanteet sekä vahvana visuaalisena elementtinä kiillotettu teräsputkirunko.

Alusta on Öhlinsin. Edessä on NIX-teleskooppi ja takana Öhlinsin TTX GP -vaimennin; molemmat ovat täysin säädettäviä. Tuplaetulevyistä ottavat puristuksen Brembon M50 -satulat. Myös takana on Brembon jarrut. Pyörässä on lisäksi ylös / alas toimiva shifteri.

Mukaan tulee vakiona sutimisenesto, jonka toimintaa ohjaa IMU. Lisäksi pyörässä on wheelien esto ja lähtöavustin. Ajotapavalintoja on kolme, Road, Sport ja Pro-Race.

Pyörän akseliväli on 1399 mm ja kuivapaino 158 kg. Pyörä on kohtuullisen kevyt, kun ottaa huomioon, että se on katulaillinen ja täyttää Euro 4 -normit. Hintaa koko komeudella on 22 500 euroa Englannissa. Hinta on yli kaksinkertainen Atlaksiin verrattuna.

Pyörään on lisäksi saatavilla optiona täystitaaninen kisaputkisto, joka tuo 6 hevosvoimaa lisää, ja nipistää painosta vielä 6 kilogrammaa. Silloin lukemat ovat 111 hv ja 152 kg.

On varsin todennäköistä, että pyörä nähdään Mansaaren kisoissa 2019 Lightweight TT -luokassa. John McQuinness on nähty istumassa pyörän selässä, mutta ajaako hän Superlightilla vai V4:lla on sitten eri juttu.

Aiheesta aiemmin: Nortonilta kaksi uutta sykähdyttävää 650-kuutioista twiniä: Atlas Nomad ja Ranger

Norton Superlight. Hiilikuitua, tehoa ja muuta eksotiikkaa.

Norton Superlight. Hiilikuitua, tehoa ja muuta eksotiikkaa.