Näiden konseptien tarkoituksena on tutkia urbaanin liikkuvuuden mahdollisuuksia kaksipyöräisen kulkumuodon omaksumisessa. Tiedotteen mukaan molemmat konseptit potkivat designin ja teknologian raja-aitoja kauemmas? 

Harley-Davidsonin sähköinen konsepti 1.

Tavoitteena on tietenkin viehättää uusia kuljettajaryhmiä, sillä ainakaan Amerikoissa nämä versiot eivät vaadi ajokorttia, että niillä voisi ajaa, joten niitä on helpompi hankkia. Ilmeisesti nämä luokitellaan paremminkin sitten mopoiksi tai moposkoottereiksi, kuin sähköpolkupyöriksi tai -moottoripyöriksi.

Harleyn menekki on kärsinyt USA:ssa erityisesti siksi, että X- ja Y-sukupolvet eivät ole kiinnostuneita isoista raskaista - ja kalliista - pyöristä, vaan käyttävät rahansa mieluummin johonkin muuhun.

Harley-Davidsonin sähköinen konsepti 2.

Siks Harley painottaa näiden konseptien helppokäyttöisyyttä ja ketteryyttä sekä sitä, että niitten käyttö on helppo omaksua. Sähköinen voimalinja takaa vielä hyvän kiihtyvyyden ilman suuria tehopaineita.

Konseptien akustot ovat irrotettavia ja kannettavissa yhdellä kädellä sisätiloihin ladattaviksi latausasemaan, joka toimii normaalilla verkkopistokkeella.

Harley-Davidsonin sähköinen konsepti 2.

H-D ei vielä paljastanut konseptien tarkempia teknisiä tietoja tai markkinoilletulopäivämäärää.

Aiheesta aiemmin: Harley-Davidson julkisti myös kaksi uutta sähkömoottoripyöräkonseptia

Harley-Davidsonin sähköinen konsepti 2.