Kilpailu ajetaan perinteikkäällä Horst Dohm -stadionilla, jossa on ajettu jääspeedwaytä jo iät ja ajat. Koska Saksasta ei löydy täyttä kaaviollista (16) kuljettajia, mukaan on otettu myös muiden maiden edustajia.

Ennen varsinaista kilpailua ajettiin stadionilla harjoitukset. Lämpimän kelin takia stadionin jää oli hiukan pehmeä pinnasta ja se vaikutti osaltaan pyörien säätöihin ja kuljettajien ajolinjoihin.

Kankkusen pyörän etupää irtosi kokonaan irti radan pinnasta ja sen myötä mies pääsi tekemään tuttavuutta saksalaisten suojapaalien kanssa. Rytäkästä huolimatta Tiri sai harjoitukset ajettua loppuun kunnialla.

Varsinainen kilpailu ajettiin pistekilpailuna, ei perinteisenä finaalikilpailuna. Tämä tarkoitti sitä, että kuljettajan viiden alkuerän pisteet lasketaan yhteen ja sijoitus määräytyy lopullisessa taulukossa näiden myötä.

Kilpailun parasta vauhtia piti Saksan Markus Jell. Hän voitti kaikki ajamansa erät vieden näin Saksan mestaruuden maksimipisteillä 15. Toiseksi sijoittui Hans Weber,pisteen Jellille hävinneenä, ja kolmanneksi ajoi Franz Mayerbuchler, pisteitä hänelle kertyi 13.

Kankkunen sijoittui kymmenenneksi.

– Ihan hyvä kilpailu. Harjoituksissa tuli käytyä paaleissa. Onneksi saimme pyörään paremmat säädöt kilpailua varten. Lähes kaikilla oli ongelmia eturenkaan pidon kanssa. Mekin lisättiin painetta reilusti ja se auttoi. Pisteitä tuli viisi, kovaa vääntöä joka erässä. Hyvällä mielellä joka tapauksessa, Tiri kommentoi heti kisan jälkeen.

Berliinin viikonloppu jatkuu GP-sarjan osakilpailuilla. Suomen lippukin nähdään radalla, Martin Haarahiltusen ajopuvun niskassa. Paikalla oleville suomalaiskatsojille on mitä kannustaa.

Timo “Tiri” Kankkunen kilpaili Berliinissä. Kuva: Timo Eronen.