Oheisessa kuvassa on MotoStationin kuvituspiirros tulevasta Deauvillestä. Pyörä näyttää epäilyttävästi Paneuropeanin kanssa naitetulta VFR:ltä. Tieto tulevasta pyörämallista on ranskalaisten mukaan kahdesta eri lähteestä, jotka ovat vahvistaneet asian.

MotoStationin mukaan uusi pyörä käyttäisi samaa 998 cm3 moottoria kuin Hondan nykyinen Africa Twin DCT, joten pyörä tulee myyntiin pelkästään kaksoiskytkinautomatiikalla varustettuna. Lisäksi siinä on kardaaniveto.

Istuinkorkeuden pitäisi olla vain 800 mm, moottoritehon noin 95 hv ja painoa ajokunnossa 260 kg. Uuden Deauvillen, jos se nyt tulee olemaan lopullinen mallinimi, yhtä hyvinhän se voi olla Paneuropean, mukana on myös isot takalaukut.

Sähköisesti säätyvä tuulilasin korkeus, huippuelektroniikkaa ja hintalappu noin 15 000 euroa vapaasti Ranskassa tulevat kaupan päälle.

Miten todennäköinen malli on? Koska uusien moottorien kehittely on kallista, on loogista, että Honda monien muiden valmistajien tavoin käyttää Africa Twiniä varten kehittämäänsä moottoria myös muissa malleissaan. Mutta päästövaatimusten tiukentuessa Afrikkalaiseen on tulossa isompi moottori, käytetäänkö sitä myös tulevassa Deauville-Paneuropeanissa?

Muistin virkistämiseksi alla vielä kuvat vanhasta Deauvillestä ja Paneuropeanista.

Honda NT700 Deauville vm 2011.

Honda NT700 Deauville vm 2011.

Honda ST1300 Paneuropean vm 2014.

Honda ST1300 Paneuropean vm 2014.