– On mahdollista, että saadaan pyörään joitain parannuksia, sanoo Päivärinta, joka piipahti kisaa edeltävällä viikolla Saksan Dusseldorfissa neuvottelemassa asiantuntija-avusta kaksikon Yamahan huippunopeusongelmaan.

– Sarjan kärjessä on tasaista ja edellämme olevien brittiparien ja meidän ajopeli ovat rungoltaan ja alustaltaan samanlaiset eikä niistä synny radalla eroa. Moottorin, sen tehojen ja huippunopeuden kanssa asia on toisin päin. Meillä ei Suomessa ole samanlaista tietotaitoa ja taloudellisia mahdollisuuksia kuin briteillä. Sitä eroa pyritään nyt kuromaan umpeen täällä Keski-Euroopassa asiantuntijoiden kanssa.

– Jos ja kun me jäädään briteille suorilla pari pyörän mittaa ei meillä ole mahdollisuuksia haastaa heitä kunnolla. Kyse on kuitenkin häviävän pienistä asioista. Pahinta on, että Reeves ja Birchall tietävät meidän ongelmista. Kun löytyisi moottoriin muutama hevosvoima lisää, niin voisi heidät haastaa ja tapella tasaväkisesti voitosta. Onneksi sarjaa on vielä jäljellä ja kaikki on mahdollista, käänsi Päivärinta puheensa positiiviseen suuntaan.

Assenissa ajetaan viikonloppuna yksi 17 kierrosta käsittävä kisastartti sunnuntaina alkaen klo 17.30 Suomen aikaa. Starttiruudut tuohon kilpailuun ratkaistaan lauantaina kahden aika-ajosession perusteella. Ensimmäinen valtaa radan Suomen aikaa klo 11.00 ja toinen klo 13.36. Tapahtumia voi seurata verkossa os: http://www.raceresults.nu.

Tilanne Superside-sarjassa ennen Assenin osakilpailua:

1. Tim Reeves/Mark Wilkes, Iso-Britannia, Adolf RS Yamaha 110, 2. Ben Birchall/Tom Birchall, Iso-Britannia, LCR-Yamaha 103, 3. Pekka Päivärinta/Jussi Veräväinen, Suomi, LCR-Yamaha 89, 4. Schlosser/Fries 68, 5. Christie/Christie 51.