Vaikka HP4:n kilpa-ABS toimii hienosti suoralla linjalla jarrutettaessa, ABS Pro tarjoaa uutta turvaa kaarteissa vähentämälllä destabiloivia voimia kun jarruja käytetään äkillisesti pyörän ollessa kallistuneena. ABS Pro on kehitetty erityisesti julkisia teitä varten, missä odottamattomia yllätyksiä voi tapahtua milloin tahansa.

ABS Pro mukautuu pyörän kallistuskulmaan, jonka määrittävät samat sensorit kuin pyörintänopeuden, ajautumiskulman ja poikittaiskiihtyvyydenkin ja joita käytetään pyörän Dynamic Traction Control- eli luistonestossa ja elektronisesti säätyvässä iskunvaimennuksessa. Peruasia on, että kallistuskulman kasvaessa jarruvoimaa rajoitetaan enemmän ja enemmän jarrutuksen alussa. Myös jarruvoiman kehittyminen on hitaampaa ja paineen modulointi on tasaisempaa.

ABS Pro toimii vain "Rain" ja "Sport" -moodeissa, ei "Race" tai "Slick" moodeissa, eikä mikä alleviivaa sitä, että ominaisuus on tarkoitettu tiekäyttöön. 

BMW Motorrad muistuttaa tiedotteessaan, että fysiikka on fysiikkaa, mikä tarkoittaa, että kuljettaja voi ylittää fysiikan rajat ja joutua onnettomuuteen uudesta ominasiuudesta huolimatta. ABS Pro tulee myyntiin lokakuussa ja sen hinta Saksassa on 380 euroa.

Alkuperäinen juttu ilmestyi Motouutiset.fi:ssä 19.7.2014.