Jonokolmipyöräisessä Blade Bikessä on etuja: hyvä, keskitetty painon jakautuminen, vakaus suorilla jopa isoissakin nopeuksissa, sekä ajo-ominaisuudet tiukissa kurveissa.Lisäksi istuinkorkeus on vain 740 mm.

Ajoneuvon alkuperäiset prototyypit ovat jo vuodelta 2006, jolloin Luciano Marabese oli kehittänyt kolmipyöräisen MP3-skootterin Piaggiolla. Marabese suunnitteli myös Yamaha alkuperäisen Tesseractin 2007 sekä ensimmäiset Quadrot.

Tällä hetkellä veljekset työskentelevät Blade Biken parissa kehittäen sitä vauhdilla eteenpäin. Markkinat vaikuttavat kehittyvän siihen suuntaan, että mallilla voisi olla kysyntää.

Blade Biken varhainen proto ajossa.

Blade Biken varhainen proto ajossa.

Päämarkkinana voisi olla Kiina, missä kolmipyöräiset ovat suosittuja. Samoin Saigonissa Vietnamissa liikenteen tiheys on suuri, ja jonokolmipyöräinen voisi olla liikenteessä joustavampi kuin leveämallisempi trike-tyyppinen ratkaisu.

Lisäksi noissa maassa on käyttöä pidemmille moottoripyörämäisille ratkaisuille, joiden kyytiin mahtuu kuljettajan lisäksi 2-3 matkustajaa. Blade Biken perusrakenne mahdollistaa sen.

Tällä hetkellä Blade Biken protossa on 10-tuumaiset pyörät, joskin myös 12 tuumaisia on kokeiltu. Moottori on 300-kuutioinen, mutta suunnitteilla on 500-550 cc twinin käyttö, MotoItalia kertoo artikkelissaan.

Sen sivuilta löytyy myös video laitteen varhaisesta prototyypistä. Sen, samoin kuin oheisten kuvienkin perusteella etupään rakenne vaikuttaa monimutkaiselta, mutta ajatus on mielenkiintoinen.

Blade Bike.

Blade Bike.