Pyörä löytyi ilman moottoria, bensatankki ruosteessa, ja kaupan päälle tuli muitakin ongelmia. Joten mies teki sen toiseksi parhaan ratkaisun restauroimisen jälkeen: hän muutti pyörän sähköiseksi ja palautti sen samalla käyttöön.

Muutetussa pyörässä hyödynnettiin moottoripyörän alkuperäisiä osia niin paljon kuin mahdollista. Onyx päätti olla hitsaamatta mitään ylimääräistä siihen. Hän leikkasi polttoainetankin auki ja poisti siitä ruostetta niin paljon kuin mahdollista ja teki tilaa moottorinohjausjärjestelmälle ja muulle elektroniikalle.

Takapyörään asennettiin napamoottori, lisäksi pyörään laitettiin moderni merkinantotorvi ja etuvalo sovitettiin alkuperäisen kuuppaan.

Onyx kertomassa Puchin muutoksesta.

Onyx kertomassa Puchin muutoksesta.

Kytkimiä, kaasua ja jännitemittaria lukuunottamatta kaikki näyttää alkuperäiseltä, paitsi tietysti 72 voltin akusto, joka on ripustettu runkoon entisen moottorin paikalle.

Virrankulutuksen ollessa jossain kolmen ja viiden kilowatin välillä pyörällä pääsee noin vajaat 90 kilometriä, joskaan rakentaja itse ei ole varma asiasta, kun pyörässä ei ole nopeus- eikä matkamittaria.

Kyse lienee parhaasta mahdollisesta käytöstä, mitä entiselle bensiinimoottoripyörälle voi tehdä, ja taitaapa tuo rottapyörälook'kin sopia hyvin kuvioon.

Asiasta kertoi ensin Hackaday. Mikäli video ei näy alla, voit katsoa sen täällä.