Voisi sanoa, että Harley-Davidsonin kannalta koronavirus alkoi jyllätä pahimpaan mahdolliseen aikaan, mutta toisaalta yritys oli ehtinyt juuri ennen pahinta tautihässäkkää vaihtaa pääjohtajaa, joka sokkialun jälkeen päässee uusimaan yrityksen strategian kestävälle pohjalle.

Harley-Davidsonin toimitti moottoripyöriä jaksolla maailmanlaajuisesti 28 400 kappaletta, kun se vuotta aiemmin toimitti niitä 68 800, laskua 59 prosenttia. Kauppiaitten varastossa olevien pyörien määrä laski, sillä Harrikoita myytiin kuitenkin 52 700 verrattua 71 800 edellisvuoden vastaavaan jaksoon.

Ensimmäisen puolen vuoden aikana yritys toimitti 81 300 pyörää (127 600 kpl 2019). Laskua 36 %.

Liikevaihto notkahti myös rajusti: kuukausien 4-6 aikana se oli 865 miljoonaa dollaria, vertailujaksolla 1,633 miljardia dollaria. Pudotusta 47 %. Pelkkä moottoripyörämyynnistä tullut liikevaihto laski vielä jyrkemmin.

Puolen vuoden luvut olivat 2,163 miljardia dollaria kontra 3,017 miljardia 2019.

Tappiota yritys teki 92 miljoonaa dollaria vuoden toisella kvartaalilla, kun edellisenä vuonna luku oli 196 miljoonaa dollaria plussan puolella. Tappio laimennettua osaketta kohti oli 0,60 dollaria.

Tappioon on toisella neljänneksellä kirjattu rakennemuutoksen suunnittelu- ja viime aikojen nousseista tulleista aiheutuneita kuluja sen verran, että osakekohtainen tappio ilman niitä on 0,35 dollaria.

Koronavirustilanteen ollessa edelleen haastava, yhtiö ei anna arviota loppuvuoden 2020 talouden ja myynnin kehityksestä. Uuden strategian pitäisi valmistua vuoden neljännen kvartaalin mittaan.