Saksan patentti- ja rekisterihallitukselle osoitetuissa 11 hakemuksessa yhdeksässä toistuu tuotemerkki DC. Saimme viime vuonna paitsi tiedotteen muodossa myös Milanossa livenä esimakua BMW:n tulevaisuuden näkemyksistä Vision DC Roadsterin muodossa. Sen avulla BMW tunnustelee  reaktioita bokserimoottoriselta näyttävään sähkömoottoripyörään.

DC-tuotemerkin käyttö viitannee siihen, että saatamme nähdä mallista myös tuotantoversion.

Mutta suuri kysymys kuuluu tietysti, että miksi yhdeksän eri tuotemerkkiä? Onko luvassa yhdeksän erilaista sähkömoottoripyörämallia? 

Luultavaa on, että BMW pohtii valmistavansa pyöriä eri kategorioihin kuten kadulle, adventureajoon, touringiin sekä tietenkin eri ajokorttiluokkiin jne, tai sitten kyse on akkujen tehosta ja ajomatkan pituudesta. Samalla se haluaa varmistaa DC-tuotemerkinnän omaan käyttöönsä, Morebikes pohtii.

Joka tapauksessa näiden lisäksi BMW rekisteröi myös tuotemerkit "CE 02" ja "CE 04". Saksalaisvalmistajalla on ollut jo vuosia tuotannossa C Evolution sähköskootteri, joten tuotemerkit viitannevat sähköskoottereihin.

BMW Motorrad Vision DC Roadster -konsepti.

BMW Motorrad Vision DC Roadster -konsepti.

 

Teksti: Erkki Mäki – kuvat: BMW