Alkuvuodesta Norton siirtyi intialiasen TVS:n omistukseen, joka lupasi sijoittaa tarvittavan määrän osaamista ja rahaa kuolemankielissä kamppailevaan perinteikkääseen brittimerkkiin.

Vuosimallin 2022 Norton V4SV pitäisi valmistajan mukaan olla "loistokkain koskaan valmistettu brittiläinen superbike". Sen designia innostaa Nortonin pitkä TT-kisahistoria.

V4SV:ssä on 72 asteen V4-moottori, jonka tilavuus on 1200 cm3. Huipputeho on 185 hevosvoimaa / 12 500 rpm ja maksimivääntö 125 Nm / 9000 rpm. Huipputeho on siis pienempi kuin edellisen, V4SS-mallin, luvatut 200 hv.

Pyörässä on alumiininen putkirunko ja hiilikuitukate. Polttoainetankki on tilavuudeltaan 15 litraa, hiilikuitua, sijoitettu istuimen alle ja vahvistettu Kevlarilla.

Norton V4SV 2022.

Norton V4SV 2022.

Jousituksesta vastaavat edessä Öhlinsin TTX GP -haarukka ja takana NIX 30, molemmat ovat täysin säädettäviä. Jarruista vastaa Brembo.

V4SV:ssä on kuuden tuuman täysvärinäyttöpaneeli, led-valot sekä kolme ajotapavalintaa. Vaihtoavustin mahdollistaa kytkimettömät vaihdot molempiin suuntiin ja sekä lukkiutumattoma jarrut että vetoluistonesto toimivat myös kaarteissa.

Norton ottaa jo varauksia pyörästä vastaan.

Aiheesta aiemmin:

Norton avaa uudet tuotantotilat Solihullissa – ensimmäiset pyörät valmiina maaliskuussa

Norton Commando poistuu tuotannosta, Atlaksen valmistus alkaa vasta 2021 lopulla

Norton siirtymässä intialaisomistukseen?

Vain Belgiassa: Perikunta löytää 11 tehdaslaatikkoon pakattua käyttämätöntä 70-luvun Nortonia, ja myy ne enempiä miettimättä?

Legendaarinen brittimerkki joutui selvitystilaan

Norton toimitti ensimmäiset +200 hv limited edition V4SS:t asiakkailleen - sattumoisin Suomen Itsenäisyyspäivänä