Norton Combat voi tulevaisuudessa olla hiljattain Intiassa julkistetun Triumph Speed 400 kilpailija siinä missä Royal Enfieldin 350-kuutioisten ja Harley-Davidsonin Intian mallin X440:n haastaja.

Norton on ehkä kaikkein ikonisin brittivalmistaja kautta aikain, joten se, että sen omistaja TVS on hakenut tavaramerkin Combat-mallille, on suora haaste myös muille Intialaisille keskikoon moottoripyörien valmistajille.

Royal Enfield on keskikokoisten moottoripyörien suurin maailmassa yli 800 000 pyörän vuosivauhdilla, johon muut eivät pääse lähellekään. Esimerkiksi TVS:n Ronin-malli ei ole menestynyt samalla tavalla RE:n vastaavien mallien myyntimäärissä alle 300 000 rupian luokassa.

Muun muassa Autocarindia olettaa, että TVS on kehittämässä Combatista Intian markkinoille suunnattua alle 500-kuutiosenttimetrin mallia. Merkintä mallinimen hyväksymisestä Intian kaupparekisteriin on tehty 3. heinäkuuta, mutta se ei sisällä yksityiskohtaisia tietoja sen ominaisuuksista.

Tällä hetkellä TVS on keskittynyt saamaan Nortonin nimen ja tuotannon sekä tuotteet kuntoon. Merkin tuotantolaitokset sijaitsevat Solihullissa Englannissa. Combatin markkinoille tulon päivämäärää ei ole tiedossa toistaiseksi.

Aiheesta aiemmin:

Nyt se sitten tapahtui: amerikkalaisvalmistajalta yksipyttyinen 440 cc malli

Hyviä uutisia faneille: intialainen TVS osti ja pelastaa brittilegenda Nortonin

Intialaisomistaja investoi 119 miljoonaa euroa konkurssinjälkeistä nousua tekevään Nortoniin

Norton esitteli uuden päämajansa: osoittaa intialaisomistajan vahvaa sitoutumista merkin tulevaisuuteen

Norton aloittaa odotetun, uusitun V4SV-superbikensa toimitukset asiakkailleen

Moneen kertaan kuolleeksi julistettu valmistaja julkisti tehokkaimman britti café racerin koskaan, 185 hevosvoimaa