Imolassa "Italian Motor Valleyssä" toimiva Italian Volt lupasi esitellä tulevan Lacama 2.0 -sähkömoottoripyöränsä marraskuun EICMA-messuilla Milanossa. Valmistaja ei ole kiirehtinyt asiansa kanssa, sillä sen ensimmäinen sähkömp-malli on ollut kehitteillä jo vuodesta 2017, jolloin se esitteli ensimmäisen konseptinsa. Lisää aiheesta tässä: Italian Volt: Lacama-mallissa vääntöä 200 Nm

Italian Volt: Lacama 2.0. Mittaristo.

Italian Volt: Lacama 2.0. Mittaristo.

Lacama 2.0 on vahvasti räätälöitävissä oleva modulaarinen moottoripyörä, johon on tarjolla esimerkiksi 22 erilaista väriteemavaihtoehtoa, satulan väreillekin löytyy 20 eriväristä nahkaoptiota – sekä tietysti valinta yhden vai kahden hengen satulan välillä. Geelin lisääminen istuimeen parantaa vielä istumamukavuutta.

Kokonaisuus rakentuu omaa suunnittelua olevan erittäin kevyen valualumiinirungon ympärille.

Pyörän muita ominaispiirteitä ovat 110 kilowatin tehoinen aksiaalivuomoottori, jonka maksimiväännöksi kirjataan 230 Nm, mikä tarkoittaa 774 Nm takapyörältä mitattuna. Pyörässä on sähköinen pakki ja avaimeton käynnistys sekä sähköinen ohjauslukko.

Ajotapavalintoja on neljä: Rocket, Sport, Eco ja Wet.

Huippunopeudeksi luvataan 230 km/h ja 0-100 km/h kiihtyvyydeksi 3,5 sekuntia. Kaupunkiajossa akun luvataan antavan 257 kilometrin verran ajomatkaa latauksella. 

Italian Volt: Lacama 2.0.

Italian Volt: Lacama 2.0. Yksi väritysvaihtoehto.

Pyörässä on sisäänrakennettuna 3,3 kilowatin sekä DC pikalatauksen mahdollistavat järjestelmät.

Mittaristona toimii 4,3 tuuman täysvärinen tft-näyttö. 

Kuljettajaa avustavia järjestelmiäkin löytyy: kaarre-ABS, vetoluiston esto, wheelien esto sekä kuusiakselinen inertianmittausyksikkö.

Alusta on Öhlinsin. Edessä on Ø 43 mm teleskooppivaimentimet, takana monovaimennin. Kaikki ovat täysin säädettäviä. Jarrut puolestaan ovat Brembon. Edessä on kaksi 330 mm kelluvaa levyä ja nelimäntäinen radiaalisatula. Takana on yksi 245 mm levy ja kaksimäntäinen satula.

Renkaat ovat Pirelli Diablo Rosso 3:t – edessä 120/70 ZR17 ja takana 180/55 ZR17.

Malli esitellään julkisuudelle virallisesti EICMA-messuilla 7.-12. marraskuuta. Lisää aiheesta Italian Voltin sivuilla

Aiheesta aiemmin:

PERJANTAI 29.1.2021 

Tazzari osti innovatiivisia sähkömoottoripyöriä valmistavan Italian Voltin

MAANANTAI 20.3.2017

Italian Volt: Lacama-mallissa vääntöä 200 Nm

Italian Volt: Lacama 2.0.

Italian Volt: Lacama 2.0.