Fordin patenttipiirrosten mukaan moottoripyörä on kuvattu integroituna Focus- tai Escort-farmariin. Ford kutsuu kokonaisuutta "monimuotoiseksi kuljetusvälineeksi". Vähän samoin kuin Honda teki 80-luvulla esittelemällä 1981 Honda City Turbon ja  varustamalla sen taittuvalla tavaratilaan mahtuvalla Honda Motocompo -skootterilla. Hondan tapauksessa pyörä oli sijoitettu takakonttiin. Ford puolestaan esittää patenttipiirroksessaan, että moottoripyörä olisi kiinteänä osana autoa, kunnes irroitetaan siitä.

Ratkaisu muistuttaa vähän Batmanin ajoneuvoa, Batmobilea.

Patenttihakemuksen jättäminen ei vielä tietenkään tarkoita sitä, että malli joskus toteutettaisiin. Onpahan vain osoitus merkin luomisvoimasta ja herättää tietysti kiusallisia spekulaatioita kanssakilpailijoissa ja lisäksi keskustelua "miksi meillä ei vielä ole tällaista" -malliin.

Patenttihakemuksessa todetaan, että moottoripyörä, jota voi ajaa itsenäisesti, on varustettu sähkömoottorilla. Se kiinnitetään turvallisesti autoon. Autoa ja moottoripyörää voi käyttää kumpaakin itsenäisesti toisistaan riippumatta.

Pyörän akku liitetään auton latausjärjestelmään, kun pyörä laitetaan siihen kiinni, joten akku latautuu saman latausjärjestelmän avulla kuin auton akku.

Infotainment-järjestelmä on osa pyörää, joka sijoittuu kuljettajan ja apukuskin väliin. Järjestelmä jää pyörän käyttöön, kun ajoneuvot erotetaan.

Kyse voi olla vähän kieli poskessa suunnitellusta ratkaisusta "viimeisen kilometrin ongelmaan", missä sähkömoottoripyörä mahdollistaa matkan jatkumisen, jos auton joutuu jättämään muutaman kilometrin päähän toimistolta, eikä käveleminen houkuta.

Asiasta kertoi muun muassa Autoweek.

Aiheesta aiemmin: Päivän video: Millaista on ajaa autoa, joka synnyttää moottoripyörän

Pyörä sijoittuu auton eteen keskelle siten, että se on myös osa auton kojelautaa.