Ducati
Custom Rumble on maailmanlaajuinen jälleenmyyjille tarkoitettu kisa Ducati Scramblereiden kustomoimiseksi aivan Harley-Davidsonin malliin. Finaaliin kelpuutetaan yksi osanottaja kaikilta kuudelta mantereelta, ja yleisö voi käydä katsomassa ja äänestämässä kustomoijien töiden tuloksia Instagramissa.
Lue lisää ›
Huhut maailmalta kertovat, että Ducati julkistaisi Eicma:ssa 400-kuutioisen version Scrambleristaan. Tarua vai totta, sitä emme voi vielä varmuudella tietää, mutta siellä pitäisi luvassa olla 9 uutta Ducatia, joista kaksi on jo julkistettu. Seitsemään puuttuvaan malliin mahtuu monta mahdollisuutta, ja kun Ducati on Scramblerin Facebook-sivulle julkistanut kaksi uutta sarjakuvahahmoa ja lupaillut jotain heidän ilmoittavan jotain uutta piakkoin, niin...
Lue lisää ›
Ducati julkisti uuden videotiiserin, joka pyörii salaperäisen kirjaimen "X" ympärillä. "Tarina jatkuu ja vie meidät EICMA 2015:een", Ducatin tiedotteessa todetaan. "X on elementti, missä kaksi näköjään kaukana toisistaan olevaa maailmaa kohtaa. X on tuntematon, X on matalan vauhdin tuomaa kiihtymystä".
Lue lisää ›
Ducatin seuraava uutuus vuodelle 2016, 959 Panigale kärähti olemassaolostaan tuskin viikko sitten Kaliforniassa viranomaisten päästömittauksissa, kun siitä on jo otettu ensimmäiset vakoilukuvat.
Lue lisää ›
Automaailmaa ravisuttava pakokaasupäästöjen vääristely saattaa vaikuttaa myös moottoripyörävalmistukseen. Kukaan ei vielä tiedä, miten montaa Volkswagen-konsernin autoa skandaali koskee. Virallinen ilmoitettu luku on 11 miljoonaa, mutta mikä on lopullinen luku. Skandaalilla on merkitystä myös taloudellisesti Volkswagen-konsernille. Jos autojen myynti laskee vielä tapahtuneen seurauksena rajusti, niin onko Audilla varaa pitää hallussaan kolme vuotta sitten ostamaansa Ducatia ja syytää sille tuotekehitysrahoja nykyiseen malliin? Ja onko olemassa riskiä, että väärennöksiä on tehty myös bensiinikäyttöisten polttomoottorien kohdalla?
Lue lisää ›
Ducati jatkaa Diavel-tuoteperheen kehittämistä uudella Diavel Carbonilla. Vuoden 2016 versiossa on uudelleensuunniteltu pakoputkisto, vanteet ja istuin, joten mistään suuresta malliuudistuksesta ei puhuta. Se on silti aggressiivisemman ja häijymmän näköinen kuin koskaan. Eikä tuo tehopuolikaan jätä kylmäksi.
Lue lisää ›
Tutkimuslaitos Navigant Research on selvittänyt vastausta kaikkia kiinnostavaan kysymykseen siitä, milloin kuljettajattomat itsekseen kulkevat autot muuttuvat todellisuudeksi sekä mitkä automerkit ovat tällä hetkellä edelläkävijöitä tilanteessa. Kymmenen kärjessä -listalla on kiinnostavia merkkejä, joiden panos asiassa saattaa vaikuttaa myös moottoripyörävalmistukseen. Näemmekö jossain vaiheessa "kuljettajattomia" moottoripyöriä?
Lue lisää ›
Ducati paljasti kuten lupasikin maanantaina Frankfurtissa uuden Monster 1200 R:n. Ducatin omin sanoin "pyörä on suunniteltu kaikille heille, joille urheilullinen suorituskyky merkitsee omaa elämäntyyliä, ja jotka toivovat pystyvänsä kääntämään jokaisen ajoretkensä adrenaliinilla pakatuksi kokemukseksi unohtamatta olennaista käytännöllistä vetovoimaa, mikä nakumallilla on". Onko siihen mitään lisättävää, paitsi tekniset yksityiskohdat.
Lue lisää ›
Ducati jakoi tiiserikuvia ja tietoja 14.9. julkistettavasta uudesta mallista: "Tehokkain naku-Ducati on jo melkein täällä. Tehokkaampi moottori, sporttisempi alusta ja edistyksellinen suunnittelu," väitetään yrityksen tiedotteessa.
Lue lisää ›
Vuosimallin 2016 Ducati Diavel on onnistuttu taas salakuvaamaan, ja tällä kertaa kuvista myös paljastuu enemmän uusia asioita.
Lue lisää ›
Ducati kehittää paraikaa uutta nelisylinteristä superbikeä, josta tulee Panigalen korvaaja 2017.
Lue lisää ›
Oheisella videolla koira matkii ilmiselvästi Ducatin kytkintä. Selittelemättä varmaan paras. Katso ja kuuntele video, löydätkö yhtäläisyydet.
Lue lisää ›
Oheisella videolla on lyöty kaksi kärpästä yhdellä iskulla: ajelua Ranskassa ja Belgiassa sekä makoisan taimenaterian valmistaminen samanaikaisesti. Ruotsalaisvideosta tulee hyvä mieli. Ja nälkä.
Lue lisää ›
Ducati päivitti viimeksi Diavelinsa viime vuoden syksyllä, mutta vuosimallin 2016 Diavel saa yllättäviä piirteitä kuten hihnavedon ja muuttuva-ajoituksisen desmodromisen venttiilikoneiston. Desmodromic Variable Timing (DVT) esiteltiin ensi kerran Ducatin Multistrada-malleissa tänä vuonna ja ilmeisesti se on saanut niin hyvän vastaanoton, että sen käyttöönottoa laajennetaan.
Lue lisää ›
Tämä taitaa kuulua sarjaan "tällä kertaa maantiellä Venäjällä", jossa ohiajavan auton kojelautakameraan tarttuu Ducati Scramblerilla ajava karhu. Pelkääjän paikalla istuva naisihminen innostuu ottamaan mesikämmenestä videon lisäksi kuvaa kännykällä, mutta tämä ei selvästikään pidä siitä, vaan näyttää kansainvälisellä käsimerkillä, mitä mieltä asiasta on. Ja kääntää kaasukahvaa melko syvään - karhuksi.
Lue lisää ›
Brittiläinen moottoripyörävalmistaja Norton yrittää paluuta tosissaan. Se suunnittelee parhaillaan 200 hevosvoiman V4-moottoripyörää suoraksi kilpailijaksi Ducati 1299 Panigalelle. Yritys hyödyntää tehokkaasti juuri saamaansa rahoitusta.
Lue lisää ›
Italialainen moottoripyörävalmistaja Ducati raportoi 22 % myynninnoususta vuoden 2015 ensi puoliskon aikana. Kautta aikojen parhaan 6 kk myynnin tuloksena 32 600 pyörää löysi omistajansa maailmanlaajuisesti. Suurin ansio myynnin kasvusta tulee - yllätyksettömästi - uuden Ducati Scramblerin menestyksestä. Pyörä tuli myyntiin vasta keväällä ja sitä meni kaupan kaikkiaan 9000 kappaletta.
Lue lisää ›
Ducati Multistrada 1200 S D|air ja Dainese saivat erittäin arvostetun autoalan palkinnon, joka kantaa urheiluautovalmistaja Porschen perustajan Ferdinand Porschen nimeä. Palkinto myönnettiin jatkuvasta pyrkimyksestä ajoturvallisuuden parantamiseen ja tässä tapauksessa se myönnettiin Daineselle ja Ducatille yhdessä, koska Multistrada 1200 S D|air on integroitu Dainesen valmistamaan Apparel D|air -ajotakkiin, joka on varustettu törmäyksessä täyttyvin ilmatyynyin, ja siten merkittävästi vähentää törmäyksestä aiheutuvia vammariskejä.
Lue lisää ›
Vibrazioni Art Design kustomoi uusiksi Ducatin tuliterän Scramblerin, työn tulos esitellään tänään perjantaina Lontoossa.
Lue lisää ›
Öhlins on ilmoittanut takaisinkutsuvansa jouko TTX36-takaiskunvaimentimiaan. Onnetonta asiassa on, että monet valmistajat ovat käyttäneet huippumalleissaan tätä vaimenninta. Joukossa ovat mm. Honda, Triumph, Yamaha ja viimeisimpänä ilmoitettuna myös Ducati. Ongelman vaimentimissa on se, että männän varren lukitusmutteria ei ole kunnolla kiristetty.
Lue lisää ›